24 Ekim 2010 Pazar

Yaşıyorum Ölmedim

A Serious Man

Persona

The Social Network




evet yaşıyorum ama ne yaşama 5 dersim var 10 derse bedel. birinin ödevi biterken diğerini düşünüyorum. neyse bu konuyu açınca konuştukça konuşasım geliyor o yüzden kısa bir ara veriyorum. şöyle ki eve gitmeme de 3 hafta olduğu düşünülürse bu dönemler bana pek bulaşılmaması gerektiği gayet aşikar bence...

bu cuma tuğçayla birlikte sosyal ağ'a gittik. salonun dolu olmasını bekleyen ben gayet boş bir manzarayla karşılaşınca şaşırmadım değil. david fincher filmi sonuçta...

filmin konusundan az buçuk haberdardım. efendim facebook'un kurucusu mark zuckerberg nasıl oldu da bu site fikrini oluşturdu(!) süreç nasıl ilerledi kısmını kurmaca ya da gerçek haliyle izlemiş olduk. kendisi bu konu da pek memnun değilmiş duyduğum haberlere göre ama hakikaten  ortada  böyle bir loser gösterilme nasıl desem zavallı, asosyal, var olan tek arkadaşını ortada bırakan, hiç gülmeyen (ki yazın google mark bilmem ne sırıtmayan fotosu yok) bir karakter var.

eğer doğruysa evet kendisinden nefret ettik ama canlandıran  Jesse Eisenberg'e bir alkış...
en yakın arkadaş ve mağdur rolünde  Andrew Garfield'ı meğersem Boy A 'den(2007) tanıyormuşuz.
veee esas alkışlar justin timberlake'e... fragmanda adını görünce nee olamaz!! bu bir tesadüf olmalı dedik ama filmde karşımıza çıkınca gerçeği tüm çıplaklığıyla gördük.

Gerçekten!!
kendisi böyle bir yaşlanmış bir olgunluk gelmiş haliyle ve en önemlisi rolünün hakkından gelmiş. Sanki o bizim justin değil de gerçekten sean parker'dı.

film 2.5 saat sürüyor.

çekimler güzel ama hikayede her hangi bir aksiyon ya da bilinmezlik olmadığı için flashbackler forwardlarla tempo yakalanmaya çalışmış. Çok dialog var bu yüzden de sıkılmak ve aynı zamanda arada bir kaybolmak mümkün.

david fincher değil de başka biri de yönetmen olabilirdi bence. sırf onun filmi diye büyük heyecanlar duymamak lazım.

filmde tek gerçek olanın zuckerberg'in kıyafetleri olduğu söyleniyor.

yine filmde davalı ikizleri canlandıran ve aslında tek kişi olan Armie Hammer ise bizim gossip girl'de bir dönem oynamış serena'dan para koparmaya çalışan dolandırıcı mı neydi tam hatırlamıyorum sallıyor olabilirim.

şimdi farkettim ekip de pek iddiasızmış be!

ama tabi muhabbeti bir süre döneceğinden avatarın bilmemkaç dakika eklenmiş yeni versiyonunu izlemek yerine ya da paranormal activity 2 yerine tercih edilebilir.

ve evet facebook'da saatler geçirmiş olabilirim!

2 yorum:

Buket dedi ki...

merak ediyorum o filmi ben de.Öyle yani..

gürültü dedi ki...

merak ediyorsan eğer mutlaka izle:)