28 Kasım 2016 Pazartesi

Mithat Alam'a...

MAFM
Boğaziçi Üniversitesi güney kampüsüne inmek için Hisarüstünden kendinizi aşağıya vurursanız, muhteşem boğaz manzarası ve dillere destan güney meydan arasında küçücük minicik bir binayı gözden kaçırmanız çok muhtemeldir. İşte o bina Mithat Alam Film Merkezi'dir.

Okula başladığımın ikinci senesinde bu aileye dahil olmuştum. Sinemanın fantastik dünyasına yeni adım atmış, büyük bir hızla eksiklerimi tamamlamaya çalışıyordum. Bu küçücük binada dünyam değişmişti. Bende mükemmel anıları vardır.  Blogda da zaman zaman merkeze nasıl heyecanla gittiğimi, Mithat Alam'la nasıl tanıştığımı yazmıştım.

Bu merkezi kuran, büyüten, yeşerten ve hiçbir zaman desteğini esirgemeyen Mithat Alam'ı bugün kaybetmişiz. Çok üzgünüm. Canım çok sıkkın. Merkez onsuz nasıl yürür bilmiyorum. Oraya sadece maddiyatını dökmüş bir insan değildi. Sinema hayatıydı. O kıymetli arşivini öğrencilerin hizmetine sunmuştu. Herkes benim ölü bir insan olduğumu sanır diye kendiyle dalga geçerdi. Toplantılarımıza gelir o toy düşüncelerimizi büyük bir dikkatle dinlerdi.

Huzur içinde uyusun...


25 Eylül 2016 Pazar

Hello Autumn

deadpool
komik ve eğlenceli bir film olmuş.

the jinx
Robert Durst isimli fotoğraftaki manyağın hayatını anlatan bir HBO belgeseli. Belgeselin yönetmeni, önce Durst'ün hayatından esinlenen bir film yapıyor. Ryan Gosling ve Kirsten Dunst'lı film Durst'ün dikkatini çekiyor. Yakalandığında yönetmeni arıyor. Bu yolculuk çok enteresan yerlere gidiyor dostlar

the nice guys
Ryan Gosling demişken sıra the nice guys'a gelmiş. Bazen kafa çalıştırmayan ama sıkıcı da olmayan bir film izlemek istersiniz ya. evet evet o.
sing street
 Once ve Begin Again'den sonra temcit pilavı olmuş kurgu.
tinker tailor soldier spy
Müthiş müthiş müthiş film. çok geç kaldım izlemek için ama olsun. Polisiye, casusluk, suç filmi sevenler ve biraz da bulmacadan yana olanlar için harika bir film.

2 Mayıs 2016 Pazartesi

52. Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu // Tour of Turkey

tour of fiyasko
52. cumhurbaşkanlığı bisiklet turu kazasız belasız sonlandı. Bisikletçiler İstanbul'dan Selçuk'a yarış için pedallarken ülkemizde 2 kere bombalı saldırı oldu. Vallahi izlerken " Ay artık bitsin de şunları sağ sağlim ülkelerine gönderelim" dedim.

Şuraya tur boyunca zaman zaman yaşanan olayların bir kısmını koymaya karar verdim. Tweetleri silerlerse bir gün post boşa çıkmasın diye screenshot'ladım. Videoları silerlerse direk çöp. Hayırlısı.

https://twitter.com/HalveIndo/status/724195144518406144
Risk severiz.


risk severiz demiş miydim? Zamanlama ve kendini yola atışa 10 puan. Tövbe! Yolda göz göre göre kendini pelotonun önüne atanları gördükten sonra Türk milletinin intihara eğilimli olduğunu falan düşünmüş olabilirler. Hani "bisiklet ya çarpsa nolur" dememek lazım. adamlar yeri geldi mi 80km/h buluyor bir de arkadan gelen 100 kişi var. Toplu katliam.

https://twitter.com/mrconde/status/725427237948952577
Seni mi kırıcaz Mikkel'cim.


düşen bisikletçiye yardıma koşan beykozlu amcalarımız.

Adam Hansen'ı üzenler utansın!!


İngilizce konuşurken ben. Sarper Günsal: "Adama I am'i öğretmemişler!"

https://twitter.com/klcrdm/status/724193172314836992
Best of all geçen seneden olan bu olay. Bir anda bisikletçilerin önüne çimento kamyonu çıkıyor. Başlı başına bir Caps.

***

Ntvspor spikeri tur boyunca bulabildiği herkesi sıkıştırıp worldtour olacak mıyız diye sordu. En ufak bir cevapta suratında "Yaaaa çok beğenmiş turu galiba olacağız ehehe"ifadesi vardı ama ben artık mikrofonu alıp kafasına kafasına geçirmek istedim. Sadece organizasyonun smooth gitmesi yetmiyordur belki. (Gidiyor muydu acaba?) Bir kere güvenlik başlı başına problem. Seneye ülkece yerimizde duruyor olursak göreceğiz artık. Ayrıca gazetelerde ne etaplar süresinde ne de bitişte hiçbir haber yoktu. Oraya izlemeye çağrılan muhabir varsa güzel tatil yaptı mutludur herhalde.