14 Haziran 2010 Pazartesi

Layla, darling won't you ease my worried mind.

                               eric clapton&pattie boyd
Dün akşam kuruçeşme arenadaki bir başka kaçırdığımız konser eric clapton'dı. Benim için eric clapton aslında tek başına çok büyük bir olay ifade etmiyor. kendisini bir zamanlar varlığıyla cörk ve benim hayatıma büyük bir anlam katan gitar dersi aldığımız Burak hocaya benzetirdim. bir de wonderful tonight şarkısının canlı performans kaydını çok dinlemişimdir. buraya kadar saygımız sonsuz. esas dönüm noktası bu sene hocamızın "song presentation yapıcaksınız en sevdiğiniz şarkıyı seçin gelin burda anlatın" demesiyle başladı. sınıf arkadaşlarımdan zeki çıktı layla'yı anlattı ve ben o saniyeden beri bu şarkıyla yatıp kalkıyorum. resmen daha ilk dakikada beni yakaladı. sözler... o müzik...  (koca sınıfın seçtiği şarkılardan da bir bunu beğendim zaten) neyse gene çenemi tutamadım. lafın kısası dün konserden beni arayan fazilot bana bu şarkıyı dinletti ve ben ağlamamak için zor tuttum kendimi. elim ayağım titredi. keşke orada olabilseydim sadece bu şarkıyı dinleyip çıkmama izin verselerdi. kendisine buradan da KOCAMAN bir teşekkür ediyorum.

                                       george&pattie

şarkının hikayesine gelmek istiyorum hemen. adından da anlaşılacağı gibi leyla ve mecnundan geliyor özü. eric clapton yakın arkadaşı beatles'ın gitaristi george harrison'ın karısına aşık olur. başta pattie boyd'dan red cevabı alan clapton epey sıkıntılı bir dönem geçiriyor (uyuşturucu,toplumdan uzaklaşma vs vs ) ve şarkı da bu dönem çıkıyor zaten.Pattie ve george 1977'de boşanıyor ve pattie, eric clapton'la 1979'da evleniyor. söylenilen o ki george harrison ve eric clapton arasındaki ilişkiye pek de zarar gelmiyor bu durumdan aman ne rahatlık yani. bu evlilik de 10 sene sürüyor clapton'ın alkol bağımlılığı turneler yüzünden pattie'nin yalnızlığı gibi sebeplerle.

*fotoğrafta da görmüş oldğunuz gibi hakkaten adına şarkılar yazılıcak bir kadın.

sözleri de yazıyım tam olsun

What'll you do when you get lonely
And nobody's waiting by your side?
You've been running and hiding much too long.
You know it's just your foolish pride.

Layla, you've got me on my knees.
Layla, I'm begging, darling please.
Layla, darling won't you ease my worried mind.

I tried to give you consolation
When your old man had let you down.
Like a fool, I fell in love with you,
Turned my whole world upside down.

Let's make the best of the situation
Before I finally go insane.
Please don't say we'll never find a way
And tell me all my love's in vain.


Hiç yorum yok: